Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2013

Το αντίδοτο στον ναζισμό, δεν είναι ο φιλελευθερισμός.




Διάβασα το άρθρο σας «Το αντίδοτο στον εθνικοσοσιαλισμό» και οφείλω να ομολογήσω ότι γέλασα.

Θέλω να σταθώ σε κάποια σημεία των όσων έχετε γράψει.

Πρώτο σημείο είναι ότι η αιχμή στο κίνημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παγκοσμίως είναι η νομική επικύρωση της αναγνώρισης από την πολιτεία των δικαιωμάτων της ΛΟΑΔ κοινότητας. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν έχει καμία βάση διότι σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής ή της Ασίας στις οποίες δεν έχουν να φάνε, όχι δεν αγωνίζονται για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΔ ατόμων, αλλά τους είναι και παντελώς άγνωστα, διότι ακόμα παλεύουν να κερδίσουν το δικαίωμα στη ζωή, την εργασία, την εκπαίδευση και την υγεία. Οπότε αυτός ο ισχυρισμός δεν είναι τίποτα παραπάνω από ψευδής. Άλλωστε και σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Αγγλία ,που πλασάρετε ως παραδείσους, υπάρχει ακόμα μεγάλη ομοφοβική και σεξιστική πρακτική.

Το αμέσως επόμενο σημείο στο οποίο σφάλλεται, άθελά σας μάλλον και μάλλον λόγο ημιμάθειας, είναι ότι ο εθνικισμός δεν είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης αστικής επανάστασης, της Γαλλικής Επανάστασης, αλλά τον σοσιαλδημοκρατικών κρατών της Ευρώπης στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Ο εθνικισμός ,όπως αναπτύχθηκε από τις φιλελεύθερες δυνάμεις της Γαλλικής Επανάστασης, πρότασσε την δημιουργία των εθνών-κρατών και στα οποία τα έθνη δεν θα έχουν κάποια εγγενή μεταφυσική ανωτερότητα αλλά αντιπροσωπεύουν τους πολίτες ως ένα ενιαίο πολιτικό σώμα και οι οποίοι θα προοδεύσουν κάτω από την ομπρέλα του κράτους. Οπότε ναι,ο εθνικισμός είναι το γέννημα της φιλελεύθερης θεώρησης. Πως ισχυρίζεστε λοιπόν ότι ο εθνικισμός εμφανίστηκε όταν η Ευρώπη έχασε τον φιλελεύθερο προσανατολισμό της όταν πήγε σε πιο σοσιαλδημοκρατικά μονοπάτια; Το καταλαβαίνω πως ο μανιώδης μινιμαλιστικός κρατισμός που ασπάζεστε πρέπει κάπως να βρει θεωρητικές ρίζες αλλά μην βιάζεται την ιστορία και την φιλοσοφία για να το πετύχετε.

Τρίτο σημείο και τελευταίο είναι η θέση σας ότι ο ναζισμός αλλά και κάθε είδους απολυταρχικό ιδεολόγημα, εννοώντας προφανώς τον Κομμουνισμό, έχει αντίδοτο μια και μόνο ιδέα, τον φιλελευθερισμό. Λέτε, ότι εάν από μια κοινωνία φύγει ο ρατσισμός, ο εθνικισμό και ο κρατισμός, μέσα από την παιδεία, θα εξαφανιστούν και οι απολυταρχικές ιδεολογίες. ΜΠΟΥΡΔΕΣ! Αυτά που προτάσσετε ως θέση είναι αερολογίες. Διότι βασικό στοιχείο του ναζισμού, του εθνικισμού αλλά και του φιλελευθερισμού είναι ο ανταγωνισμός. Στον ναζισμό ανταγωνίζονται φυλές, στον εθνικισμό τα έθνη και στον φιλελευθερισμό τα άτομα. Άλλο ένα ακόμη στοιχείο που είναι κοινό και στις τρεις αυτές ιδεολογίες είναι η έννοια της εξουσίας και τις ιεραρχίας. Δέχονται και οι 3 θεωρητικές αφηγήσεις ότι υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι. Οπότε εάν θέλουμε να τελειώνουμε με τον ναζισμό ένας είναι ο τρόπος. Να αποδομήσουμε εντελώς την κοινωνική κατασκευή της εξουσίας και της ιεραρχίας. Να δημιουργήσουμε κοινωνίες στις οποίες οι άνθρωποι δεν θα καταπιέζουν κανέναν και δεν θα καταπιέζονται από κανέναν, σε όλους τους τομείς, στην οικονομία, στις διαπροσωπικές σχέσεις, στη πολιτική, παντού.

Τέλος, πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό σε όλους μας ο ναζισμός δεν νικιέται με νόμους. Νικιέται μόνον μέσα από κοινωνικούς αγώνες που προτάσσουν την ισότητα,την διαφορετικότητα και αρνούνται την επιβολή ανθρώπου σε άνθρωπο.

Τα φιλιά μου,
Ο Άκρατος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου